måndag 23 april 2012

NU ÄR MÅTTET RÅGAT...

Ser ni vad jag ser? Fanskapet SL har sänt upp en bit av helvetet till Skarpnäck.

Jag som vart en stolt plankare i alla år kanske måste krypa till korset. Men nej!!! Jag tänker inte ge upp!! I alla år då jag fejkat miljontals sms, hoppat under och över spärrar, krypit in och igenom, alla gånger då jag skämts ögonen ur mig och gått bakom folk genom grindar.... Är detta slutet för min snålhet? (aningen politiskt också, man kan ju fan inte betala 900:- per månad för att åka kollektivt).

Frågorna ikväll är många.






Uppdatering:
Ringde såklart Basse i mitt chocktillstånd. Tror ni han ställer upp som lojal man när hans dam är i upplösningstillstånd? Näää, då svarar han: "Du får väl äntligen göra som alla andra - betala!"
Då menar jag (som jag även sa till en spärrvakt förra sommaren):
"Näää, för om alla gör som jag, skulle vi inte ha så höga priser på månadskorten i Stockholm. Om alla gjorde som jag hade SL tvingats sänka sina priser till samma kostnad som resten av Sverige."
Sen slängde jag på luren.
Kan ju tillägga att mr Duktig alltid betalar. Han skickar snällt sina sms för 30 kr varje gång han tar tuben.
Hör ni hur sjukt det låter? Om man köper biljett per gång kostar det 30 kr!! Det innebär 60 kr per dag. Till jobbet, skolan eller vad som. Sen kanske man käkar lunch, ca 100 kr extra. Plus Tessies dagis som är 120 kr per gång. Det innebär att varenda gång jag går till jobbet förlorar jag direkt ca 250 kr!!!!!!

Näää, denhär Basse och SL är inte riktigt kloka. Många gånger är jag och Basse så totalt olika. Undrar hur våra barn kommer bli. En mamma som gärna tar sig orätta rättigheter och en pappa som är überkorrekt i typ allt han gör.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar