torsdag 19 april 2012

FINNS DET ETT SVAR

Såg precis "Skönhetsbubblan". Jag va mest med i trailern för programmet, trodde de skulle klippa in mig mer i avsnittet men jag va nog inte tillräckligt intressant. Står i sjuksyrra kläder och ser "normal" ut i min lilla tofs med hårspännen :) En hel dags inspelning ger så lite i tv...

Programmet va bra vinklat, visst gav det en "sorglig" bild av de personer som använder sig av skönhetsingrepp, men jag trodde det skulle va värre. Pratade med en vän som tyckte det va kontroversiellt att se mig (även om det nu bara blev snabba klipp). Men visst, kontroversiellt, vad svarar man? Varför har jag gjort brösten två gånger, fettsugningar, tandblekningar, botox, fillers, lyft, brunsprutor m.m.?
Jo, det är så enkelt att jag "vill va snygg". Jag tycker jag att jag ser bättre ut efter dessa ingrepp.
Men mår jag dåligt? Har jag haft en kass uppväxt?
Haha, näää jag mår kanoners! Min uppväxt har väl vart lite spännande, men vad jämför man med här?
Till skillnad från andra i dagens program är min högsta dröm att ha en mammablogg från en stor villa i Köping :)

Vill jag fortsätta, vill jag ha större tuttar, smalare midja, större läppar m.m.? Nooo way! Jag är stennöjd, fattar inte grejen att vissa säger att om man börjar kan man inte sluta. Skulle aldrig falla mig att göra mer operationer. Efter tex min fettsugning på hals, jag blev så jädrans nöjd!! Jag blev lycklig efteråt.

Meeeen, ang mer operationer: jag kommer slänga mig på operationsbordet om magen inte drar ihop sig efter barn!! Självklart kommer Basse betala halva operationen om jag mår dåligt. Som de sa i programmet; om män fött barn skulle operationerna säkert innefattas mer i landstinget :)

Så jäkla kontroversiellt ämne!! Intressant!! Visst vill jag ha uppmärksamhet, jag vill synas och höras, bli sedd och älskad. Men vem vill inte det? Jag kan ärligt säga att jag egentligen inte vill prata om detta såhär öppet, det känns lite privat. Men, alla som känner mig sen barnsben vet att jag aldrig vart den tysta i klassen. Varför har jag inte vart det? Aaa, ni fattar diskussionen. It goes on and on...

Kommer min dotter bli stöttad om hon vill göra tuttarna? Well, jag vet inte. Tror inte det. Men om hon bara nöjde sig med en operation och va samma tjej efter som innan.

Jag har i alla fall inte dåligt självförtroende, jag mår bra och tycker dethär är en kul grej. Jag tycker jag är feminist i frontlinjen. Även fast jag rakar benen. Vem vet bäst...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar