söndag 15 april 2012

VÅRKÄNSLOR

Sitter och njuter av solen, livet, gröten, grannarna, min trädgård och kärleken till min man :) Å dessutom, fy fan va jag trivs i vår lägenhet! Flyttade hit i september så detta blir första sommaren med stora uteplatsen!

Som jag alltid drömt om att bo på bottenplan, fick nästan dåndimpen när vi rodde hem kontraktet :) Vår stora uteplats löper utmed huset och har två "rum" med en gång emellan. Ena "rummet" användes av tidigare hyresgäster som uteplats med bord, stolar och grill, medans de andra "rummet" är ett stort land med äppelträd, vinbärsbuskar, hallon m.m. Förra sommaren odlades det både morot, potatis, sallad, tomater, jordärtskocka och hallon här men jag funderar på att lägga plattor över alltihopa. Vet inte om jag riktigt har tid med 20 kvm stort land!? Behåller hallonbuskarna och äppelträdet men beställer nog plattor till resten... hihi intressant!? :)


Idag har utemöblerna kommit på plats efter vintervilan. Grannarna sitter ute och solar och alla verkar va på bra humör. Helyllekvarteret idag :) Fylls av myskänslor när okända grannar går förbi och hejar i gammaldags sed. Underbart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar